What I eat in summer

Hello dearies and welcome back to my blog.

Today I will be sharing with you what I mostly eat in summer. With the summer heat it is fundamental to have a type of diet to combat high temperatures.
I will confess that I don’t like cooking a lot in summer 🙈 Cooking with excessive heat makes me tired and sweaty in the kitchen, so I try to focus on fresh and light food. Even if I have to cook, it doesn’t have to be food that takes so long to prepare.
In summer we can prepare a lot of delicious and savoury meals without spending hours and hours in the kitchen, but today I’m not sharing any kind of recipe but I’m sharing with you all what I mostly eat in summer.

Water/ I know water is not food but hydration is so essential. It’s good to drink water due to excessive sweating. We need to take a lot of liquids especially water. It is rich in mineral which is very important for the body. Apart from water I like to drink cold tea, juice and smoothie.

Fresh fruits/ My favourite summer fruit is the watermelon. It is one of the most effective remedies to resist the grip of the heat. It helps me to hydrate because it has a high water content. It also has many nutrients that are beneficial to the body.

Another fruit that I love is the cantaloupe. I like eating it with prosciutto crudo (ham) I mostly eat it for lunch because it is a light and fresh dish. Cantaloupe helps to eliminate excessive acidity of the body which helps digestion. If you haven’t tried it with prosciutto, give it a try.

Salads and fresh Vegetables/ Salads are very light and quick to prepare. It gives a sense of satiety to our body when we eat them. It is light and easily digestible. During summer I dress my salad in simple ways.

• Homemade Sandwiches and cured meat/ I had to search google for what “salumi” ( cured meat) is called in English😂, I dont know if google translator is right. In summer I eat sandwiches with prosciutto (ham), salame, mortadella, and cheese. Sandwiches have a high caloric intake, but as I use to say “I cannot kill myself” I have to enjoy myself and eat what I crave ( I keep it moderate anyways).

Pasta/ I normally prepare it in a simple and delicious way. Sometimes my sister who attended a cooking school always comes to my house to prepare exquisite pasta😍😊. My favourite pasta in summer is Spaghetti with seafood. Yummy! Yummy!! Yummy!!!

Pizza/ I eat pizza in all seasons, but in summer I opt for fresh and colourful pizzas, which are lighter than the ones I normally eat in the winter. Pizzerias in Italy combine flavours during summer that encourage their customers to eat freshly baked pizza.
Let’s not forget that Italy is the real super power when it comes to pizza,that’s why i find it hard to eat pizza in other countries. They can never taste like the ones made in Italy.

• Gelato/ Summer is never complete without gelato (ice-cream). The Italian gelato is appreciated all over the world. Italy has the best ice-cream in the world. I can eat it all day(😂 joking). I’m always in the search for ice-cream shops looking for the ones that have the most quality and sweetest artisan gelato.

I want to know what you also eat during summer. Kindly share it with me in the comment section, and remember to follow me on Instagram and like my Facebook Page. Ciaooooooo!💕

*Most of the pictures here are taken from Google*

_Quello che mangio d’estate_

Ciao carissimi, bentornati nel mio blog. Oggi condividerò con voi quello che mangio principalmente in estate.
Con il caldo estivo è fondamentale avere un tipo di dieta specifico per combattere le alte temperature.

Vi confesserò che non mi piace molto cucinare in estate 🙈 Cucinare quando fa troppo caldo mi rende stanca e sudata, quindi cerco di concentrarmi sui cibi freschi e leggeri. Anche se devo cucinare, non devono essere per forza cibi per cui si impiega molto a cucinare.

D’estate possiamo preparare un sacco di piatti deliziosi e nutrienti senza passare ore e ore in cucina.. ma oggi non voglio condividere con voi alcun tipo di ricetta, ma semplicemente quello che mangio principalmente in estate:

• *Acqua* / So che l’acqua non è un cibo ma l’idratazione è essenziale. Fa bene bere acqua a causa della sudorazione eccessiva. Il corpo necessita una grande qualità di liquidi, specialmente l’acqua. Essa è ricca di minerali che sono importanti per il corpo. Oltre all’acqua mi piace bere il tè freddo, il succo e i frullati.
• *Frutta fresca* / Il mio frutto estivo preferito è l’anguria. È uno dei rimedi più efficaci per resistere alla presa del calore. Mi aiuta ad idratare perché ha un alto contenuto d’acqua. Ha anche molti nutrienti che sono benefici per il corpo. Un altro frutto che amo è il melone. Mi piace mangiarlo con prosciutto crudo (di Parma😋) lo mangio principalmente a pranzo perché è un piatto leggero e fresco. Il melone aiuta a eliminare l’eccessiva acidità del corpo e aiuta la digestione. Se non l’hai mai provato con il prosciutto, provalo, è davvero buonissimo.
•** Insalate e verdure fresche** / L’ insalata è molto leggera e veloce da preparare. Dà un senso di sazietà alnostro corpo nonostante sia leggero e facilmente digeribile. Durante l’estate condisco la mia insalata in modi semplici.
•** Panini e salumi fatti in casa** / D’estate adoro mangiare i panini con il prosciutto , il salame, la mortadella e il formaggio. I panini hanno un apporto calorico elevato, lo so, ma come dico sempre “Non posso uccidermi” devo assumere cibi che mi piacciono e mangiare quello che desidero (moderatamente).
• *Pasta* / Normalmente la preparo inmodo semplice e delizioso. A volte mia sorella che ha frequentato una scuola di cucina mi prepara dei piatti di pasta squisiti😍😊. La mia pasta preferita in estate sono gli Spaghetti
con i frutti di mare. Gnam! Gnam !! Gnam !!!
• *Pizza* / Io mangio la pizza in tutte le stagioni, ma in estate opto per pizze fresche e colorate che sono più leggere di quelle che normalmente mangio durante l’inverno. Le pizzerie in estate combinano sapori estivi invogliando i clienti di mangiare la pizza anche appena sfornata.

Non dimentichiamo poi che l’Italia è una la vera padrona quando si tratta di pizza, ecco perché faccio fatica a mangiare la pizza in altri paesi. Difficilmente il loro sapore può assomigliare a quella fatta in Italia.• *Gelato* / L’Estate non è completa senza il gelato. Il gelato italiano è apprezzato in tutto il mondo, infatti è il migliore del mondo. Potrei mangiarlo tutto il giorno (😂 sto scherzando). Sono sempre alla ricerca di gelaterie, soprattutto di quelle che hanno il gelato artigianale più buono e di qualità.

Ditemi anche voi cosa mangiate durante l’estate. Condividete con me nella sezione commenti, e ricordatevi di seguirmi su Instagram e anche su Facebook. Ciaooooooo! 💕

*La maggior parte delle foto, sono prese da google*

Advertisements

2 thoughts on “What I eat in summer

  1. Ciao cara però io difficilmente riesco a non cucinare perché mio marito e tipo africano deve mangiare sempre stew con care ewedu con semoule. Grazie per i tuoi consigli

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s